معرفی بهترین برند پاستل موجود در بازار

  • 3250 بازدید
  • ۱۴۰۱/۰۶/۲۲

معرفی بهترین برند پاستل موجود در بازار

بهترین برند پاستل کدام است؟ کدام مارک پاستل می‌تواند نیاز ما را به شکل بهتری برطرف کند؟ پاستل به عنوان یکی از کاربردی‌ترین ابزار نقاشی شناخته می‌شود که سابقه استفاده از آن به قرن‌ها قبل برمی‌گردد و امروزه انواع مختلفی از آنها در دسترس افراد قرار دارند.


پاستل‌ها می‌توانند بر اساس نوع ترکیبات، میزان سفتی و نرمی، کاربردها و... تقسیم‌بندی شوند و کسانی که قصد استفاده از پاستل را دارند باید اطلاعات دقیقی در مورد آن‌ها داشته باشند.


دلیل اینکه باید با ویژگی‌های این ابزار هنری آشنایی داشته باشید این است که هر کدام از انواع پاستل، می‌توانند بر روی سطوح مختلفی استفاده شوند. در همین راستا شناخت بهترین مارک پاستل گچی ، روغنی و… می‌تواند کمک زیادی به انتخاب مناسب شما کند.


اگر قصد خرید بهترین پاستل گچی با کیفیت موجود در بازار را دارید، می‌توانید از سایت هرمس اقدام کنید. 


در ادامه مطلب تلاش می‌کنیم تا بهترین برند پاستل را به طور کامل و دقیق بررسی کنیم.


پاستل چیست؟


پاستل به نوعی از رنگ‌دانه‌های پودری چسبیده بهم گفته می‌شود که می‌توان از آن‌ها برای سبک‌های مختلف نقاشی استفاده کرد. پاستل‌ها با توجه به مواد تشکیل دهنده خود، می‌توانند به انواع مختلفی همچون پاستل‌های نرم، پاستل‌های سخت، پاستل مدادی و پاستل روغنی تقسیم شوند. بیایید نگاهی به انواع پاستل داشته باشیم:



  • پاستل نرم، از رنگ‌دانه بیشتر و چسب کمتری برخوردار بوده و می‌تواند طیف وسیعی از رنگ‌ها را پوشش بدهد.

  • پاستل سخت، از چسب بیشتری برخوردار بوده و رنگ‌دانه کمتری نیز دارد. همچنین از پاستل سخت برای جزئیات نقاشی‌ها نیز استفاده می‌شود.

  • پاستل مدادی، نوعی پاستل است که در چوب محصور شده و با انواع پاستل‌های نرم و سخت ترکیب شده است. همچون پاستیل سخت، این نوع از پاستیل ها بهترین انتخاب برای نقاشی جزئیات هستند.

  • پاستل روغنی، دارای نوعی واکس هستند و برای افکت‌های نقاشی به کار می‌روند.همچنین دارای رنگ روشن و براقی هستند. لازم به ذکر است که این پاستل‌ها پایداری بالایی داشته و نیازی به تثبیت‌کننده ندارند.


بهترین برند پاستل


همان‌طور که گفته شد، انواع پاستل‌های گچی و روغنی و مدادی از محبوبیت بالایی برخوردارند و در جایگاه ویژه‌ای در سبک‌های مختلف نقاشی دارند. به همین دلیل، شرکت‌ها و برندهای متعددی در سراسر جهان در زمینه تولید این محصولات فعالیت داشته و محصولات متفاوتی به مشتریان خود عرضه می‌کنند.


در مقاله‌ای تحت عنوان راهنمای خرید بهترین پاستیل گچی ، به بررسی پاستل گچی و لوازم مورد نیاز برای نقاشی با آن پرداخته شده که می‌تواند اطلاعات دقیقی به خواننده‌ها ارائه کند. از جمله محبوب‌ترین مارک‌های پاستل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


برند پریمو از بهترین برند پاستل


شرکت پریمو از جمله معروف‌ترین و محبوب‌ترین برندهای تولید کنند پاستل است که بعد از ثبت شرکت موروکالر در سال 1933 شروع به کار کرد. این شرکت ایتالیایی بهترین برند تولیدکننده پاستل‌های گچی و روغنی است و محصولات آن از تنوع بالایی برخوردار است. پاستل‌های پریمو از باکیفیت‌ترین مواد ساخته شده و به بهترین شکل ممکن بسته‌بندی می‌شوند.


برند فابرکاستل


برند فابرکاستل نیز از جمله شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین برندهای جهان در حوزه لوازم هنری است و همواره پاستل‌هایی با بالاترین کیفیت ممکن را تولید و عرضه کرده است. این برند بیش از 250 سال سابقه دارد و محصولات آن در بیش از 120 کشور جهان به فروش می‌رسد. پاستل‌های این برند در مجموعه‌های نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای و در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند در حالی که در دو اندازه استاندارد به بازار عرضه می‌شوند. کسانی که قصد خرید پاستل گچی را داشته باشند می‌توانند بهترین و باکیفیت‌ترین پاستل‌ها را از برند فابرکاستل انتخاب کنند.


برند استدلر


استدلر نیز از جمله برندها و شرکت‌های معتبر و معروفی است که در زمینه تولید انواع لوازم و تجهیزات نقاشی و هنری فعالیت گسترده‌ای داشته و محصولات متنوع و متعددی به بازار عرضه می‌کند. این برند در سال 1835 در شهر نورنبرگ آلمان تأسیس شده و بیش از 3000 نفر کارمند دارد. پاستل‌های تولید شده در شرکت استدلر می‌توانند در دو نوع مبتدی و حرفه‌ای دسته‌بندی شوند و از مقاومت بالایی برخوردارند چرا که مواد اولیه به کار رفته در تولید آنها از کیفیت بالایی برخوردار است. این پاستل‌ها همچنین از قابلیت چسبندگی بسیار زیادی برخوردار بوده و برای جلوگیری از چسبیدن به دست‌ها از بسته‌بندی بی‌نظیر و باکیفیتی برخوردار است.


برند اونر از بهترین برند پستل


اونر نیز از جمله محبوب‌ترین مارک‌های پاستل است که محصولات خود را در رنگ‌های متنوعی تولید کرده و با بهترین شکل و بسته‌بندی ممکن آنها را بسته‌بندی و عرضه می‌کند. محصولات این برند در میان کودکان محبوبیت بیشتری دارد چرا که لفاف کاغذی آن اجازه کثیف شدن دست‌ها را نمی‌دهد و کار کردن با آنها بسیار راحت بوده و باعث خستگی دست نقاش نمی‌شود.


برند کرکتاکالر


این برند نیز از جمله محبوب‌ترین مارک‌های پاستل در جهان است که در سال 1950 در کشور اتریش تأسیس شده است. این برند محصولاتی همچون مدادهای طراحی، مداد کنته، ست‌های طراحی، پاستل‌های گچی و روغنی، انواع آبرنگ‌ها و ... تولید و عرضه می‌کند. محصولات این برند از کیفیت بالایی برخوردارند و می‌توانند برای همه افراد مناسب باشند.


برند استابیلو


استابیلو از جمله شرکت‌هایی است که در زمینه‌های مختلفی فعالیت داشته که مهم‌ترین آنها تولید لوازم‌تحریر است. این شرکت همچنین انواع ابزارهای نقاشی از جمله پاستل‌های گچی و روغنی را با بالاترین کیفیت ممکن تولید و عرضه می‌کند. در تولید محصولات استابیلو از مواد اولیه غیر سمی و باکیفیت استفاده می‌شود و می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای کودکان باشد.


برند رامبراند از بهترین برند پاستل 


برند رامبراند از جمله برندهای با سابقه در زمینه لوازم نقاشی است که اولین بار در سال 1924 در هلند تأسیس شده است. رامبراند به عنوان یکی از محبوب‌ترین مارک‌های پاستل همواره محصولات باکیفیت و مطمئنی را تولید کرده است. پاستل‌های گچی این برند از ترکیب خاک رس فوق نرم و یکدست و باکیفیت‌ترین رنگ‌دانه‌های صنعتی تهیه می‌شود و می‌توانند برای نقاشان مبتدی تا حرفه‌ای کاربرد داشته باشند.


برند کوه نور


برند کوه نور، نیز دارای بیشتر از 200 سال سابقه در زمینه تولید لوازم طراحی و هنری است. شاید جلب باشد که نام آن، از یک الماس معروف ایرانی اقتباس شده است.


این شرکت که در کشور چک قرار دارد‌،‌ محصولات متنوعی تولید و عرضه می‌کند. پاستل کوه نور تنوع بسیار بالایی داشته و برای انواع سبک‌های نقاشی مناسب است؛ به همین دلیل در میان نقاشان حرفه‌ای جهان جایگاه ویژه‌ای دارد.


برند مونگیو


برند مونگیو نیز از جمله برندهای شناخته شده‌ای است که در زمینه تولید لوازم نقاشی و ابزارهای تحریر فعالیت می‌کند. مونیگو اولین بار در سال 1946 تأسیس شده و امروزه محصولات آن در بیش از 130 کشور جهان به فروش می‌رسد.


این پاستل ها انواع مختلفی از نظر سختی و نرمی، تعداد رنگ و کاربرد دارند و در بسته‌بندی‌های متفاوتی تولید و عرضه می‌شوند. از آنجایی که در تولید پاستل‌های مونگیو از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت استفاده می‌شود، همه افراد بدون هیچگونه محدودیت و مشکلی می‌توانند از آن استفاده کنند.


برند پنتل


برند پنتل نیز در لیست بهترین برند پاستل در سراسر جهان قرار می‌گیرد. این برند، در سال 1946 در کشور ژاپن تأسیس شده و امروزه محصولات آن در سراسر جهان به فروش می‌رسد.


گواش پنتل معروف‌ترین و محبوب‌ترین محصول این برند ژاپنی است اما پاستل‌های آن نیز از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و جز بهترین پاستل‌های بازار به شمار می‌روند.


برند بلیسویک


یکی از بهترین برند پاستل موجود در بازار، بلیسویک است که سابقه بلندمدتی در تولید انواع لوازم نقاشی دارد. این پاستل ها در کنار کیفیت بالا، تنوع رنگی بسیار جذاب و کاربردی دارند که باعث شده به انتخاب نخست بسیاری از افراد تبدیل شود.


البته این پاستل‌ها همانند سایر پاستل‌های معرفی شده، دارای پوشش کاغذی نیستند و ممکن است در زمان استفاده به دستان نقاش بچسبد. هرچند که به دلیل غیرسمی بودن مواد آن، مشکلی ایجاد نمی‌شود.


لازم به ذکر است که با استفاده از این پاستل‌ها می‌توان بر روی مقوای جیر یا بوم پارس بوم آثار هنری جذاب و زیبایی خلق کرد.


جمع‌بندی نهایی


همانطور که در قسمت‌های قبلی ذکر کردیم، پاستل یکی از محبوب‌ترین ابزارهای نقاشی در سراسر جهان و برای تمامی سنین است. تقریبا تمامی کسانی که ذوق نقاشی را دارند، حداقل یکبار از برندهای مختلف پاستل استفاده کرده‌اند.


به طور کلی، برند‌های متعددی در زمینه تولید پاستل فعالیت دارند که در این مقاله ما تلاش کردیم توضیحی در مورد محبوب‌ترین آن‌ها را با هم بررسی کنیم. از بهترین بهترین برند پاستل موجود در بازار، می‌توان به برندهای زیر اشاره کرد که هرکدام محصولات متنوع و باکیفیتی تولید و عرضه می‌کنند.



  • کوه نور

  • اونر

  • مونامی

  • استدلر

  • مونگیو

  • کرکتاکالر

  • فابرکاستل

  • رامبراند

  • و…


 

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت وارد شوید.