نحوه دکوراسیون فروشگاه لوازم تحریر که باید بدانید

  • 1480 بازدید
  • ۱۴۰۱/۰۵/۱۱

نحوه دکوراسیون فروشگاه لوازم تحریر که باید بدانید

فروشگاه‌های لوازم تحریر از جمله مکان‌هایی هستند که علاوه بر دانش آموزان و دانشجویان جذابیت بسیار زیادی برای افراد عادی نیز دارد. نحوه چیدمان و دکوراسیون فروشگاه لوازم تحریر می‌تواند نقش و تاثیر بسیار زیادی در میزان فروش آن داشته باشد. با توجه به آنکه تعداد فروشگاه‌های لوازم تحریر امروزه بسیار زیاد شده‌اند لازم است که در زمان تأسیس یک فروشگاه به نکات و فاکتورهای دکوری و تزئینی توجه ویژه‌ای شود. در ادامه مطلب به بررسی مهم‌ترین نکات در تزئین و نحوه دکوراسیون فروشگاه لوازم تحریر پرداخته خواهد شد.


اهمیت دکور مغازه لوازم‌التحریر


همان‌طور که گفته شد لوازم تحریر می‌تواند جذابیت‌های بسیار زیادی برای همه افراد خصوصاً دانش آموزان و دانشجویان داشته باشد اما فروشگاهی که از دکوراسیون و تزئینات مناسبی برخوردار نباشد نمی‌تواند به خوبی مشتریان را جذب کند و قطعاً فروش مناسبی نخواهد داشت. استفاده از طرح‌ها و دکوراسیون مناسب می‌تواند به فروشندگان کمک کند که مشتریان بیشتری جذب کرده و محصولات خود را راحت‌تر به فروش برسانند.


مهم‌ترین نکات در دکوراسیون فروشگاه لوازم تحریر


همان‌گونه که لازم است نقاشان به نکات مهم هنگام خرید بوم نقاشی توجه داشته باشد فروشندگان لوازم تحریر نیز باید به نکات مختلفی در زمینه دکوراسیون و تزئین فروشگاه توجه داشته باشند. از جمله مهم‌ترین فاکتورها و نکاتی که در زمینه دکوراسیون فروشگاه لوازم تحریر باید به آنها توجه داشت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:


رنگ دیوار و سقف مغازه


بعد از آنکه محل مغازه و فروشگاه مشخص شد اولین کاری که افراد باید انجام بدهند انتخاب رنگ مناسب برای دیوارها و سقف است. هرچند که انتخاب رنگ می‌توان یک امر سلیقه‌ای باشد اما توصیه می‌شود که برای دیوارها و سقف از رنگ‌های روشن استفاده شود. رنگ‌های روشن جذابیت بسیار بیشتری برای کودکان، نوجوانان و جوانان دارد. همچنین رنگ‌های خنثی نیز می‌توانند جذابیت بالایی برای دیوارهای فروشگاه لوازم تحریر داشته باشند. البته انتخاب رنگ می‌تواند در نحوه چیدمان محصولات نیز مؤثر باشد و باید به تناسب رنگ دیوار و چینش محصولات توجه شود.


پوشش کف فروشگاه


امروزه می‌توان از انواع پوشش‌های مختلف برای کف فروشگاه‌ها استفاده کرد. اگرچه بهتر است که رنگ کف مغازه با رنگ دیوارها و سقف متناسب باشند اما می‌توان از پارکت‌ها و لمینت‌های چوبی نیز استفاده کرد چرا که این محصولات می‌توانند احساس بسیار خوبی به مشتریان منتقل کنند. رنگ‌های گرم می‌توانند جذابیت بیشتری برای مخاطبان داشته باشند و در ترغیب آنها برای صرف زمان بیشتر در داخل فروشگاه مؤثر هستند.


نورپردازی مغازه


یکی دیگر از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکاتی که در دکوراسیون فروشگاه لوازم تحریر باید به آن توجه داشت نحوه نورپردازی آن است. نورپردازی فروشگاه باید به‌گونه‌ای باشد که تناسب و سازگاری بالایی با رنگ دیوارها داشته باشد تا بتواند به خوبی مشتریان را جذب کند. امروزه می‌توان از انواع لامپ‌های آفتابی و مهتابی، لوسترها و ... در دکوراسیون استفاده کرد. رعایت کردن زوایای نورپردازی می‌تواند اهمیت بالایی داشته باشد. البته باید توجه داشت که سبک دکوراسیون فروشگاه (کلاسیک، مدرن و ...) نیز می‌تواند در انتخاب نحوه نورپردازی مؤثر باشد.


توجه به ویترین


ویترین را می‌توان مهم‌ترین و اصلی‌ترین بخش یک فروشگاه دانست چرا که ویترین نقش اصلی را در جذب مشتریان انجام می‌دهد. از آنجایی که مشتری و مخاطب فروشگاه لوازم تحریر معمولاً کودکان، نوجوانان و محصلان هستند باید از ویترین نهایت استفاده را داشت. چینش محصولات در داخل ویترین باید به‌گونه‌ای باشد که انعکاس نور را به بهترین شکل ممکن نشان بدهد. البته باید توجه داشت که چینش محصولات مختلف مانند بوم پارس بوم، دفتر، خودکار، مداد، چراغ مطالعه و ... در داخل ویترین می‌تواند یک امر سلیقه‌ای باشد اما در اصل افرادی که هنر بیشتری در چینش محصولات مختلف داشته باشند می‌توانند مشتری بیشتری جذب کنند. برای چیدن ویترین می‌توان از نقاشی، طراحی و ... استفاده کرد.


چینش قفسه‌ها


قفسه‌های داخل مغازه نیز می‌توانند به اندازه ویترین اهمیت داشته باشد. در حقیقت قفسه‌ها ویترین داخلی مغازه‌ها به شمار می‌روند و می‌توانند نقش پر رنگی در دکوراسیون فروشگاه لوازم تحریر داشته باشند. بر اساس تحقیقات افراد همیشه تمایل دارند زمانی که وارد یک مغازه می‌شوند از سمت راست شروع به بررسی و بازدید محصولات بکنند به همین دلیل لازم است که به این نکته توجه شود و قفسه‌های سمت راست فروشگاه لوازم تحریر با حساسیت و دقت بیشتری بچینند. تعیین دکور برای قفسه‌های سمت راست مغازه باید به نحوه باشد مشتری به خوبی جذب محصولات شود و از محصولاتی که دارای رنگ‌های اصلی هستند برای چیدمان در این قفسه‌ها استفاده شوند.


در سایر قفسه‌ها نیز باید تلاش شود که هارمونی و هماهنگی بالایی در میان محصولات، رنگ‌ها، نورپردازی و ... برقرار شود تا بیننده با دیدن نظم و ترتیبی محصولات مختلف به وجد آمده و برای خرید نهایی اقدام کند. البته باید توجه داشت که نوع و سبک دکوراسیون داخلی فروشگاه نیز می‌تواند در نحوه چینش قفسه‌ها مؤثر باشد. به عنوان مثال در سبک دکوراسیون کلاسیک می‌توان از رنگ‌های ملایم و روشن استفاده کرد که حس آزادی و فراغ بال به مشتریان انتقال می‌دهد. چینش لوازم بزرگ و حجیم مانند میز تحریر تاشو پایه بلند، صندلی، میز کار و ... نیز باید در فضایی از فروشگاه چیده شوند که مشتریان بتوانند به خوبی آنها را بررسی کنند و اقدام به خرید نمایند.


استفاده از لوازم دکوری جذاب


در کنار تمامی موارد و فاکتورهای عنوان شده لازم است که برای جذب بیشتر مشتریان از لوازم دکوری مختلف نیز در دکوراسیون نهایی فروشگاه‌ها استفاده کرد. انتخاب لوازم دکوری نیز باید متناسب با محصولات موجود در داخل فروشگاه باشد. در حقیقت می‌توان با استفاده از لوازم دکوری مختلف ویترین و قفسه‌های موجود در فروشگاه را جذاب تر کرد و باعث جذب بیشتر مشتریان شد.


داشتن تنوع محصولات


یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که در دکوراسیون فروشگاه لوازم تحریر اهمیت بالایی دارد تنوع محصولات است. در دکوراسیون فروشگاه لوازم تحریر نباید از لوازم تکراری برای پر کردن ویترین و قفسه‌ها استفاده کرد چرا که این کار باعث خستگی بیننده و مشتریان می‌شود و جذابیتی برای او نخواهد داشت. تا جای ممکن باید از محصولات متنوع استفاده کرد و حتی در صورت خالی بودن قفسه نباید از محصولات تکراری استفاده کرد.


تفکیک صحیح محصولات


یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که باید در دکوراسیون مغازه لوازم تحریر به آن توجه داشت تفکیک درست و صحیح محصولات است. در حقیقت زمانی که مشتریان وارد مغازه می‌شوند نباید سردرگم شوند و باید بتوانند به‌راحتی هر آنچه که نیاز دارند را پیدا کنند. هر کدام از انواع لوازم تحریر باید در بخش خاصی از مغازه قرار داده شوند و خرید را برای مشتریان ساده کرد.


به صورت کلی می‌توان گفت که دکوراسیون و تزئینات داخلی انواع مغازه‌ها و فروشگاه‌ها یک امر کاملاً سلیقه‌ای است اما می‌توان با رعایت قوانین و اصول مختلف می‌تواند مشتریان بیشتری جذب کرد. البته خوشبختانه امروزه فروشگاه‌های اینترنتی نیز می‌توانند خدمات متنوع و متعددی به مشتریان خود ارائه کنند و افراد می‌توانند با مراجعه به این فروشگاه‌ها با خیالی آسوده و فراغ بال بیشتر اقدام به خرید کنند. هرمس کالا یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی است که انواع محصولات و لوازم تحریر را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت‌ها در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.


جمع‌بندی نهایی


فروشگاه‌های لوازم تحریر از جمله محبوب‌ترین فروشگاه‌ها در میان افراد مختلف خصوصاً کودکان، نوجوانان و جوانان هستند و افرادی که قصد احداث یک فروشگاه را داشته باشند باید به نکات و پارامترهای مختلفی همچون رنگ دیوارها و سقف و کف، نحوه نورپردازی، نحوه چینش ویترین و قفسه‌ها، تنوع محصولات و ... توجه ویژه‌ای داشته باشند که بتوانند مشتریان بیشتری جذب کنند و در نهایت سود مناسبی کسب نمایند.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت وارد شوید.