راهنمای خرید قلمو نقاشی | بهترین را انتخاب کن!

  • 405 بازدید
  • ۱۴۰۱/۰۶/۳۰

راهنمای خرید قلمو نقاشی | بهترین را انتخاب کن!

قلموها به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین ابزارهای نقاشی می‌توانند نقش ویژه‌ای در به تصویر کشیدن المان‌های مختلف بر روی بوم داشته باشند. قلموها نسبت به سایر ابزارهای نقاشی، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند و محبوبیت بالاتری دارند. افرادی که به تازگی فعالیت خود را در نقاشی آغاز کرده‌اند، در زمان خرید تجهیزات مورد نیاز خود مانند انواع قلموی نقاشی با چالش‌ها و دغدغه‌های متعددی مواجه می‌شوند و سؤالات مختلفی به ذهن آن‌ها خطور خواهد کرد. برای خرید قلموهای نقاشی لازم است که فاکتورها و پارامترهای مختلفی مد نظر قرار بگیرند که در ادامه مطلب با ارائه یک راهنمای خرید قلمو نقاشی شما یاری می‌کنیم.


اگر قصد خرید لوازم التحریر با کیفیت و اورجینال را دارید، سایت هرمس کالا بهترین انتخاب شما خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم به سایت ما سر بزنید.


راهنمای خرید قلمو نقاشی ؛ توجه به کاربردهای قلم مو


قلموهای نقاشی از تنوع و تعدد بسیار زیادی برخوردار بوده و هر کدام از آن‌ها برای سبک‌های مختلفی کارایی دارند. قلموها درست مانند دیگر لوازم نقاشی از نظر شکل و اندازه متنوع هستند و استفاده از آن‌ها می‌تواند تحت تأثیر فاکتورهایی همچون سبک نقاشی، وسعت کار، جزئیات نقاشی و... قرار بگیرد. از جمله انواع قلموهای نقاشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:




  • قلموی گرد (Round Paint Brush):




قلموهای گرد برای کشیدن طرح‌های اولیه، کلی و همچنین رسم جزئیات مناسب هستند. این قلموها می‌توانند هم خطوط کلفت و هم خطوط نازک را بکشند. همچنین می‌توان از آن‌ها برای پر کردن مناطق کوچک روی نقاشی نیز استفاده کرد.




  • قلموی گرد و نوک‌تیز (Pointed Round Paint Brush):




که برای رسم جزئیات و خطوط ظریف، کار بر روی مناطق ظریف و همچنین لکه‌گیری و روتوش کاربرد دارند.




  • قلموهای تخت (Flat Paint Brush)




که دارای پایانه‌ای مربع شکل و موهای متوسط تا بلند هستند و برای پر کردن فضاهای وسیع، ضربه زدن به کار، پیاده کردن تکنیک ایمپاستو (Impasto) و ... کاربرد دارند.




  • قلموی برایت (Bright Paint Brush)




این قلمو دارای لبه‌های خمیده به داخل در نوک با موهایی کوتاه است و برای اعمال ضربه‌های کوتاه و کنترل شده و استفاده از لایه‌‌ای ضخیم از رنگ مناسب هستند.




  • قلموی زبان گربه‌ای یا فیلبرت (Filbert Paint Brush)




قلموی زبان گربه‌ای با انتهای صاف و بیضی و موهای متوسط تا بلندی همراه بوده و به‌عنوان یک ابزار ترکیبی در نقاشی به کار می‌رود.


پیشنهاد مطالعه: ما در مقاله‌ای دیگر به طور کامل، انواع قلموهای نقاشی را همراه با کاربردهایی که دارند، معرفی کرده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم فرصت مطالعه مقاله معرفی انواع قلمو نقاشی را از دست ندهید.


راهنمای خرید قلمو نقاشی


بررسی بخش‌های مختلف قلمو


هر کدام از قلموهای نقاشی از بخش‌ها و اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند و کسانی که قصد خرید دارند، باید ابتدا تمامی این بخش‌ها را بررسی کرده و از کیفیت آن‌ها اطمینان حاصل کنید.


دسته قلمو


دسته قلمو اغلب از جنس چوب است که احساس بهتری در زمان کار کردن با آن به شما القا می‌کند؛ هرچند که انواع پلاستیکی آن نیز موجود است. طول دسته آن نیز می‌تواند کوتاه، متوسط یا بلند باشد. پس در زمان انتخاب آن، باید متناسب با دست خود اقدام به خرید کنید.


موهای قلمو


موهای قلمو نیز اهمیت بالایی داشته و امروزه از مواد مختلفی برای ساختن آن استفاده می‌شود. مهم‌ترین نکته‌ای که در مورد موی قلمو باید به آن توجه کنید، میزان انعطاف آن، میزان نگهداری رنگ‌ها، تراکم موها و میزان استحکام آن‌ها است.


همچنین توجه به بخش فرول (Ferrule) قلمو نیز قسمتی از قلم موی نقاشی است که دسته و موها را در کنار هم و به شکل مناسب نگه می‌دارد. این بخش، از جنس موادی همچون آلومینیوم و نیکل ساخته شده و کاملا ضد زنگ است.


بست قلمو


بست قلمو (Crimp) نیز بخش از قلموست که در اصل فرول (Ferrule) را به دسته محکم متصل کرده و اجازه جدایی را نمی‌دهد.


«لازم به ذکر است که بست قلمو و فرول عموما از یک جنس ساخته می‌شوند.»


انواع قلم مو نقاشی


راهنمای خرید قلمو نقاشی ؛ توجه به اندازه و ابعاد


همان‌طور که گفته شد، قلموهای نقاشی می‌توانند در ابعاد و اندازه‌های مختلفی وجود داشته و هر کدام از آن‌ها برای افراد خاص و اهداف مشخصی کاربرد داشته باشند. به صورت کلی قلموهای نقاشی از سایز صفر تا 24 دسته‌بندی می‌شوند؛ اما به صورت کلی این ابزارها در سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند:



  • قلموهایی متوسط: این قلموها تطبیق‌پذیری بیشتری نسبت به سایر قلم‌ها دارند.

  • قلموهای کوچک: مناسب برای اجرای جزئیات نقاشی

  • قلموهای بزرگ: پرکاربرد برای رنگ‌آمیزی سطوح وسیع


یکی از مواردی که در زمان نقاشی ممکن است به آن نیاز پیدا کنید، استفاده از یک بوم مناسب است. یکی از بهترین بوم‌های موجود در بازار، بوم پارس بوم است. اگر قصد خرید بوم پارس بوم دارید، به سایت هرمس کالا مراجعه کنید.


جنس موی قلم


همان‌طور که گفته شد، امروزه از مواد و الیاف‌های مختلفی برای ساخت انواع قلمو نقاشی استفاده می‌شود؛ موی طبیعی و موی مصنوعی.


موهای طبیعی مانند موی گراز و سمور می‌توانند برای نقاشی با رنگ‌روغن مناسب باشند؛ چرا که به‌خوبی می‌توانند رنگ سنگین روغنی را نگه داشته و دچار تغییر شکل نشوند.


البته قلموهای طبیعی نیز می‌توانند به مرور زمان توسط رنگ‌های اکریلیک آسیب ببینند. همچنین این قلم‌ها برای رنگ‌های محلول در آب نیز مناسب نیستند.


قلموهایی با موی مصنوعی نیز تنوع بالایی داشته و می‌توانند عملکردی مشابه با قلموهای طبیعی داشته باشند. این نوع قلموها می‌توانند برای رنگ‌های اکریلیک گزینه مناسبی باشند؛ چرا که سازگاری بالایی با رزین موجود در این رنگ‌ها داشته و با آب نیز مشکلی ندارند.


البته قلموهای مصنوعی نمی‌توانند شکل و ظاهر خود را همانند قلموهای طبیعی حفظ کنند، ولی از قیمت کمتری برخوردارند. قلمو پارس آرت به‌عنوان یکی از قلموهای باکیفیت و رایج بازار هم از انواع مواد و الیاف مختلف ساخته شده و می‌تواند برای انواع سبک‌ها مناسب باشد. اگر قصد خرید قلمو پارس آرت با کیفیت و اورجینال را دارید، به سایت هرمس کالا سر بزنید.


اجزای مختلف


راهنمای خرید قلمو نقاشی ؛ بهترین برندها


از آنجایی که قلموها از کاربردی‌ترین تجهیزات نقاشی به شمار می‌روند، امروزه برندهای متعددی در زمینه تولید آن‌ها فعالیت داشته و محصولات متعددی را به بازار عرضه می‌کنند. هرچند که برندهای گران‌قیمت متعددی در سراسر دنیا وجود دارد، اما برندهایی نیز هستند که محصولات باکیفیتی تولید می‌کنند و در عین حال از قیمت مناسبی نیز برخوردارند.


از جمله برندهای باکیفیت و معتبر قلموی نقاشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:



  • قلمو پرینستون

  • قلمو لو کرنل

  • قلمو وینزور اند نیوتون

  • قلمو کوم

  • قلمو هابیکو

  • قلمو داوینچی


در میان برندهای ایرانی نیز موارد زیر از کیفیت بالایی برخوردارند:



  • قلمو پارس آرت

  • قلمو ره‌آورد

  • قلمو خرم

  • و...


بهترین قلمو برای نقاشان مبتدی


هرچند که استفاده از انواع قلموی نقاشی محدودیتی نداشته و همه افراد می‌توانند از آنها استفاده کنند، اما اگر تازه کار هستید و به تازگی نقاشی را شروع کرده‌اید، باید در انتخاب قلمو دقت و حساسیت بیشتری داشته باشید.


به شما به عنوان یک فرد مبتدی پیشنهاد می‌کنیم که کار خود را با دو قلموی گرد و تخت شروع کنید؛ زیرا با استفاده از قلموهای تخت می‌توانید از انواع رنگ‌ها استفاده کنید. همچنین افراد مبتدی می‌توانند از قلموهای مصنوعی با سایز متوسط نیز استفاده کنند.


ذکر این نکته قابل اهمیت است که انتخاب قلمو برای افراد تازه کار، تحت تاثیر سن و سال، فیزیک بدنی، سبک نقاشی و... نیز قرار می‌گیرد.


جمع‌بندی نهایی


نقاشی به‌عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین هنرها محبوبیت بالایی در میان افراد مختلف دارد. شما برای کشیدن تصاویر مختلف به ابزارها و تجهیزات مختلفی نیاز دارید که یکی از مهم‌ترین آن‌ها قلموست. برای خرید انواع قلم موی نقاشی لازم است که به موارد مختلفی همچون نوع قلمو، جنس موها، اندازه و سایز قلمو، قیمت قلمو، برند تولیدکننده و... توجه داشته باشید.


در این مقاله ما تلاش کردیم تا به عنوان یک مرجع راهنمای خرید قلمو نقاشی به شما کمک کنیم تا با بودجه‌ای که دارید، بهترین‌ها را تهیه کنید. اگر در مورد هر یک از موضوعات گفته شده با سوال مواجه شدید و یا موضوعی وجود داشت که تمایل داشتید در مورد آن بیشتر یدانید، پیشنهاد می‌کنیم با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید تا در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشیم.

نظرات کاربران در رابطه با این دوره

جهت ثبت نظر باید در سایت وارد شوید.